27 Şubat 2017 Pazartesi

Devil's Food Cake




      Bol çikolatalı, bol malzemeli ama bir o kadar da basit bir pasta düşünün. Ben aslında buna kremalı kek diyorum çünkü arasında krema dışında bir şey yok. Birkaç defa pişirdim bu pastadan ve her seferinde inanılmaz beğenildi. İlk başta bir dilim yiyip yeter diyorsunuz ancak bir-iki saat sonra kendinizi tekrar pastanın başında buluyorsunuz, tabi kaldıysa :)
    
        Tarife Cafe Fernando'nun sitesinde denk geldim. Şeytan pasta giyer diye adlandırdığı bu pasta dokusuyla, kremasıyla muhteşem. Bereketli de bir pasta oldu. Birçok kişiye ikram edebildim. Yiyen herkes çok beğendi ve bu da beni fazlasıyla mutlu etti. Ne demiştik ''pişir yedir mutlu ol'' :)
       Tarifi mümkün olduğunca ayrıntılı anlatmaya çalışacağım. Ama ondan önce kremasnın esasını oluşturan ''Biscoff'' adlı kremadan bahsetmek istiyorum. 


 Lotus bisküvilerinin krema haline getirilmiş hali. Tadı hafif  baharatımsı, hafif karamelli. Türkiye'de satılmadığı söyleniyordu anca geçenlerde macro centerın online sitesinde denk geldim. Ben yurt dışından gelen bir arkadaşımdan rica etmiştim, sağolsun kırmadı :) Ama tabi biscoff yok diye oturup ağlamayacağız, Yerine fındık ezmesi kullanabiliriz. Hatta Bim'de satılan bütçe dostu peripella kremalar da güzel oluyor. Bir öncekinde öyle denemiştim. Ama biscofflu krema ile bir başka olduğunu belirtmeliyim.  

Lafı fazla uzattım biliyorum hemen tarife geçiyorum.

Devil's Food Cake

*Tarifte verilen cup ölçülerini klasik su bardağı ölçüsüne çevirdim. 
*Kek kalıpları 2 adet 20 cm'dir. 

Keki İçin:
-150 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı (biraz da kalıpları yağlamak için)
-50 gr kakao (ambalajlı paketlerde kenarda gramı yazar) (biraz da kalıplar için)
-1 su bardağından 1 parmak eksik kaynar su
-yarım su bardağından 1 parmak eksik kaynamış süt
-1 çay kaşığı karbonat
-yarım çay kaşığı tuz
-1 sb + 3/4 sb şeker
-2 su bardağından 1 parmak eksik un
-3 Yumurta (oda sıcaklığında)
-1 tatlı kaşığı vanilya

Kreması İçin;

-400 gr biscoff krema. (Fındık ezmesi kullananlar için 350 gr yeterli)
-150 gr sütlü, 150 gr bitter çikolata (bir kare çikolata 80 gr)
-2 kutu süt kreması (soğuk)

Üzeri için:

-Eritilmiş çikolata, damak zevkine göre meyveler veya draje çikolatalar...

Hadi başlayalım :)

İlk olarak fırını 175 derecede ısıtmaya başlayın. Suyu ve sütü kaynatın. Su ile kakaoyu, kakaolar tamamen eriyene kada karıştırın. Sütü de ekleyin ve karıştırıp soğumaya bırakın. 
Un, karbonat ve tuzu bir kaba eleyin. 
Tereyağını krema haline gelene kadar çırpın. Şekeri ekleyin ve 5 dk daha çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyin. (Birini kırıp karıştırdıktan sonra diğerini kırın). Vanilyayı ekleyin. Unlu ve kakaolu karışımları dönüşümlü olarak ekleyin. (un, kakao, un, kakao, un) şeklinde bir sıralama takip edin. Her bir eklemeden sonra hafif çırpıp diğerini sonra ekleyin.

Kek kalıplarının altını ve kenarlarını yağlayın. Tabanlarına yuvarlak kestiğiniz yağlı kağıt serin. Tabanı ve kenarları kakaoya bulayın.


 Ben çember kalıp kullandığım için kenarları bir kat aliminyum folyo ile sardım. 
Harcı kalıplarınıza eşit döküp 1-2 kez tezgaha vurun ki fazla havası gitsin. 
25-30 dk pişirin. 20 dk'dan sonra kürdan testi yapıp süreyi uzatabilirsiniz.


Bu sırada krema için çikolataları benmari usulü eritin. Biscoff krema ile çikolataları bir kaba alın ve tamamen karışana kadar çırpın.
Soğuk kremaları da ekleyip sadece karışana kadar çırpın. Fazla çırparsanız krem şantiden farkı kalmaz ve pötürlenir. 
Keke sürmeden 10-15 dk önce dolaba koyun hafif kıvam bulsun ama fazla koymayın donar ve süremezsiniz. (Kullanılan kremaya göre kıvam farkedebiliyor bu yüzden katı bir kıvam varsa koymayın)



Kekleri fırından çıkartıp ılındıktan sonra kalıptan çıkarın. Bir ekmek bıçağı veya pasta testeresi ise üstteki kabarıklığı kesin. 


Servis edeceğiniz tabağın kenarlarına resimdekki gibi yağlı kağıt parçaları koyun. Pastanızı sıvadıktan sonra etraf batmasın :)
Ben pasta altlığı kullandım ve pasta kekim üzerinden kaymasın diye bir parça krema sürüp keki üstüme oturttum. 
Kremanın üçte birini arasına sürün ve diğer keki kalıpta altta kalan kısmı üstte kalacak şekilde ters çevirip kremanın üstüne koyun. 
Kalan krema ile tepesini ve kenarlarını sıvayın. Çay kaşığı ile kenarları alttan yukarı çekerek, üstü de içten dışarı doğru çekerek şekil verin. Üstünü dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. * En az 1 saat mutlaka dolapta dinlendirin. 

Benim yaptığım gibi çikolatadan şekiller yapmak istiyorsanız;
yarım paket kadar çikolatayı bir miktar yağlı kağıdın üstüne döküp yayın. Aynı oranda yağlı kağıdı üstüne yapıştırın ve rulo yapıp bantlayın. Donana kadar dolapta iyice bekletin. Dolaptan çıkarıp ruloyu açtığınızda kırılmaya başlayacaktır. Tamamen açtığınızda ise hazır :) Ancak elinizin ısısıyla çikolatalar eriyebilir. Bu sebeple süsleme işleminde hızlı olmalısınız. 







Pastanın tarifi uzun gözükse de aslında çok çok kolay. Ben her ayrıntıyı yazayım derken uzun bir yazı oldu. Denerseniz haklılığımı görürsünüz. Şimdiden afiyet olsun :)





1 yorum:

  1. Merhaba...
    Sizi keşfetmekte çok geç kalmışım... Harikasınız... Yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil