21 Eylül 2018 Cuma

İsmek- Fırıncılık ve Pastacılık Okulu





Herkesin merakla beklediği İsmek deneyimi yazımı sonunda yazmaya fırsat bulabildim. O kadar çok soru soruldu ki bu şekilde toplu yanıt vermek istedim. Ben de bu kurs için araştırma yapmak istediğimde malesef hiçbir sonuca ulaşamamıştım. Bu sebeple umarım yazdıklarım size faydalı olur :)

İlk olarak değinmem gereken mesele Fırıncılık ve Pastacılık Okulu, İsmek içinde butik bir yapıya sahip. İçindeki tüm eğitimleri diğer ismeklerden ayrı tutmak gerekiyor. Ücretleri, kıyafetleri bile farklı. Üstelik sadece bu alana özel bir kampüsleri bulunuyor. Düşünün sadece fırıncılık ve pastacılık üzerine kurulmuş bir alan. Fikri bile müthiş değil mi :) unutmadan, sadece İstanbul'da var..



İsmek, eski Halk Ekmeği fabrikasını dönüştürüp böyle muhteşem bir kampüs inşa etmiş. Ben bunun haberini aldığımda üniversiteden vakit bulamayacağım için başvurmamıştım. Zaten bu sene 3. senesi. Kampüs Davutpaşa'da, Yıldız Teknik Üniversitesi'nin çıkışının hemen yanı başında bulunuyor. Metro sizi hemen önünde indiriyor. Adres ve telefon bilgileri için buraya tıklayınız.



Bu okulda temel olarak 3 tür eğitim görülmekte. Temel, Profesyonel ve Workshop eğitimleri. Temek ve Prof eğitimlerin süresi 3-4 ay olmakla birlikte haftada 2-3 gün 9.00-16.00 arası sürerken workshoplar eğitime göre sadece 1-2 gün sürmektedir. Temel eğitimlerin sonunda sertifika verilirken Profesyonel eğitimlerin sonunda sadece katılım belgesi verilmektedir. 

Temel ve Profesyonel eğitimlerin aylık fiyatı 450 tl, forma fiyatı ise (gömlek+önlük+şapka) 120 tl'dir. Bu fiyata malzemeler dahil. Siz yanınızda bir şey götürmüyorsunuz. Sadece hocanız isterse çilek, muz gibi taze meyveler, bir de ürününüzü eve götürmek için kabınızı getiriyorsunuz.

Tüm bu eğitimlerin sonunda İsmek size güzel iş imkanları da sunmaktadır. İster butik, ister profesyonel restoran ve cafelere istihdam sağlanmaktadır. Peki bu İsmek'te hangi bölümler var gelin bakalım :) ama yine de ayrıntılı bilgi almak ve tanıtım videosunu izlemek için buraya tıklayınız. 




Aslında tek tek yazmaya çalıştığım liste sürekli arıza verince çareyi fotosunu yüklemekte buldum :)

Gelelim bir diğer meseleye: Nasıl Kayıt Yaptırabilirsiniz?

İsmeğin belli başlı kayıt tarihleri var. Kayıtları verdikleri tarihte gece 00.00'da açıyorlar. Ve sistem anında kilitleniyor. Yapmanız gereken eğitimleri önceden incelemek ve kayıt tarihini beklemek. Çünkü kayıtlar dolduktan sonra bir dahaki dönemi beklemeniz gerekiyor. Her bir branş için ayrı başvuru yapmanız gerekiyor. Her dönem tüm branşlar açılmıyor. Bazıları uyarı veriyor ve kayıtları başlatacakları tarihi veriyor. O tarihi ajandalara not edip geceyi bekleyip hemen kayıt yaptırıyorsunuz. 

Tabi işlem bu kadarla bitmiyor. 20 asil 60 yedek toplamda 80 başvuru alıyor ismek. Ancak mülakat ile adayları eliyor ve içlerinden 20 kişi ile sınıf oluşturuyor. Mülakatta branşın hocası size kendinizden bahsetmenizi istiyor sadece. Herhangi bir uygulama vs istemiyorlar. Hani "ben yaptıklarımı gösteririm nasılsa beni alırlar.." diye düşünmeyim fotoğraflara da bakmıyorlar. Bazı branşlarda daha önce eğitim almış olma şartı koymuşlar ancak siz bu alanı ne kadar çok istediğinizi anlatın. İşe yarama ihtimali var :)

kontenjanı dolmayan branşlara kayıt tarihinden sonra da kayıt yaptırabilirsiniz. 

Ve bir diğer önemli husus ders saatleri çakışmadığı sürece iki branşa birden kayıt yaptırabilirsiniz. 



Gelelim benim alanımın adına. Ben Artisan Profesyonel Pastacılığa başvurdum. Bu branşta Pelit'te Divan'da gördüğünüz tekli pastalar, ve diğer pasta çeşitleri var. Şeker hamuru yok, temel eğitimler yok. Amacım zaten teknik öğrenmekti. Hocamızın dediğine göre farklı kekler, farklı kremalar ile neler yapıldığını görecekmişiz. Yani bir krema ne kadar çeşitlendirilebilir... vs. şimdiye kadar tart, rulo pasta, malaga ve doboş kek yapmayı öğrendik. Bunlar en basitleriymiş. Devamında tekli mini pastalar, çizkekler, makaronlar, krokantlı büyük pastalar ve adını bilmediğim değişik pastalar yapmayı öğrenecekmişiz. 


  • şeker hamuru ve figür çalışmak istiyorsanız Butik pastacılığa
  • naked kek, babyshower, maket pasta kaplama vs istiyorsanız Özel Gün pastacılığına başvurabilirsiniz. Hepsinin ayrıntılı bilgisi, ders saatleri burada .





Pastacılık sınıfları işte bu şekilde. 3 kişilik ekipler oluyorsunuz ve birlikte çalışıyorsunuz. Önce malzemeler getiriliyor, herkes kendi ekibinin malzemesini tamamladıktan sonra hoca teknikleri gösteriyor. Sonra herkes kendi pastasıyla ilgileniyor. Gün sonunda eğer bittiyse pastanızı evinize götürüyorsunuz :) 



Ödül almış olan ve lobide sergilenen pasta ve ekmeklerden birer örnek:







9 yorum:

  1. Merak ettiklerimi cevaplamissiniz kendi adima tesekkur eder basarilarinizin devamini dilerim. Instagram sayfanizda ayrica harika elinize emeginize saglik, selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Sorularıma cevap buldum fakat o tarihleri nasıl bulabiliriz acaba

    YanıtlaSil
  3. Bazı yorumlarda eğitiminiz yoksa yaş pasta kursundan başlayın diyor siz başka bir eğitim almışmıydınız acaba

    YanıtlaSil
  4. Ben 55 yaşındayım mülakata çağırdılar şansım varmı çünkü çok istiyorum

    YanıtlaSil
  5. Evet pasta çıraklıgı ve butik pasta

    YanıtlaSil
  6. Mülakat tarihi nereden öğreniliyor?Sistemde böyle bir bilgi yok.

    YanıtlaSil
  7. Mülakat için size sms atiyorlar

    YanıtlaSil
  8. Workshopp lara nasıl katılabiliriz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  9. Acaba mülakatlar ne gibi sorular soruyorlar

    YanıtlaSil