24 Şubat 2017 Cuma

Oreolu Brownie



   Herkese hayırlı cumalar. Bu güzel ve güneşli güne enfes bir brownie ile eşlik etmek istiyorum. Öyle bir brownie ki, içine, üstüne ne koysan yakışıyor. Tabi benim tercihim içine vişne ve ceviz, üstüne de bir top kaymaklı dondurma :)

   Bu brownieyi çaya gittiğimiz bir tanıdığımıza yapıp götürmüştüm. İçini sade istedikleri için sadece ceviz koydum. Bana kalsa vişneyi doldururdum. Üstü de sade kalmasın diye oreo dizdim üzerine. Ama asıl oreolu browniede içine de üstüne de oreo koymanız gerekiyor.

     Brownie konusunda sabitleştiğim bir tarif var. Hep bu tarifi yaparım ve hep de çok beğenilir. Tutmama şansı yok çünkü az da pişse çok da pişse hep çok güzel oluyor. Tarif sevgili Damy's Kitchen a ait. Her yaptığımda kendisine içimden teşekkür ediyorum :)

    

 Brownie konusında uyulması gereken 3 önemli husus var:

1- Tüm malzemelerin oda sıcaklığında olmalı
2- Kullandığınız çikolatanın kalitesi
3- Pişme süresine dikkat edilmesi. Fırından çıktıktan sonra kendi ısısıyla, kendi kendine biraz da pişiyor.

Her şeye uyulduğunda böyle şahane kıvamlı bir brownie'niz oluyor. 

Brownie:
-3 yumurta
-1 bardaktan 1 parmak eksik şeker
-3,5 paket çikolata(*çikolata ne kadar kaliteli ise brownie o kadar güzel olur. *2 paket bitter 1,5 paket sütlü çikolata kullandım. Hepsini bitter de yapabilirsiniz)
-3 yk tereyağı

-oreo

-iri kıyılmış ceviz (tercihen)
-vanilya
-3/4 sb un
-1 çimdik tuz

Tüm malzemeleri oda sıcaklığına getirin. Fırını 150 dereceye ayarlayın. Yumurta ile şekeri köpürene kadar çırpın. Tereyağı ile çikolatalı beraber eritin. Çikolatalı karışımı ve vanilyayı yumurtaya ekleyip karıştırın. Unu ve tuzu da eleyin ve güzelce karıştırın. İçine oreoları kırın, (ceviz seven mutlaka iri kıyılmış ceviz de eklesin) 1-2 kere karıştırdıktan sonra yağlı kağıt serdiğiniz borcama dökün ve 1-2 kere tezgaha vurun. Üzerine oreo/çikolata parçaları vs yerleştirin ama bastırmayın. Yaklaşık 30-32 dk pişirin. Ben kıvamını daha ıslak seviyorum. Daha katı olmasını dilerseniz 35-40 dk pişirin. Dilerseniz yanına dondurma, bir fincan çay ve dost muhabbeti ile keyfini taçlandırın :) Afiyet olsun..

1 yorum: