24 Şubat 2017 Cuma

Tarçınlı Lokmalık Kurabiye


En sevdiğim baharat tarçın, en sevdiğim içecek bol tarçınlı her şey olduğu için her yaptığımın içine az veya çok tarçın atmak huy oldu bende 🙈
Bu kurabiyeler de yap koy kavanoza, çayın, kahvenin yanına ikram et birer ikişer yensin cinsinden. Kıyır kıyır, pek bi minnoşlar. Tarçın severlerin mutlaka denemesi gereken çok hafif bir tarif. Resime bakınca normal kurabiye gibi gözükse de aslında minik, lokmalık kurabiye 😋


Bizim evde de çok sevildi. Hatta abime waffle servisi yapacakken kurabiyelerden yediğini gördüm :) Akşam misafirliğe de götürdüm. (Düşünün o kadar çok çıkıyor) Oradakilerden de tam puan aldı. Evinizi buram buram tarçın kokutacak bu tereyağlı kurabiyeyi mutlaka denemelisiniz.


Tarçınlı Kurabiye:
-125 gr oda sıcaklığında tereyağı
-1 çay bardağı sıvı yağ (çok küçük çay bardağı kullandım)
-1 yumurta
-3 yemek k. şeker
-2 su bardağı buğday nişastası
-1,5-2 su bardağı un
-yarım limon suyu+1 çay kaşığı karbonat
-1 tatlı kaşığı tarçın
-1 tatlı kaşığı sahlep (tercihen)
-iri kıyılmış fındık,fıstık,ceviz,badem (evdeki malzemeye göre)

Üzeri için:
-pudra şekeri
-tarçın

Fırını 170 derecede önceden ısıtın. Tereyağı ve şeker krema kıvamı alana kadar çırpın. Yumurtayı ekleyin çırpın. Yağı ekleyip biraz daha çırpın. Kuru malzemeyi eleyin. Taze sıktığınız limon suyuna karbonatı ekleyin. Köpürdükten sonra hamura ekleyin. Yoğurun. (Unu kontrollü ekleyin. Hamurdan hamura un miktarı değişebiliyor). Ben içine fıstık, badem ve cevizi irice kıyıp ekledim ve yoğurdum. Fındıktan biraz büyük parçalar koparıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Yaklaşık 15 dk altı kahverengi olana kadar pişirin. İlk sıcaklığını attıktan sonra pudra şekeri+tarçın karışımına bulayın. Afiyet olsun 😋💕 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder