3 Mart 2017 Cuma

Sufle


Size dünyanın en güzel suflesini, yani diğer bir isimle en güzel akışkan kekini sunmak isterim :)
Aman aman çikolata sevdam yoktur ama akışkan, güzel bir tatlı söz konusu olduğu zaman işler değişir.

Son bir yıldır üzerinde sabitleştiğim bir sufle tarifi var. Öncesinde çok fazla tarif denedim ancak her zaman sonuç başarılı olmadı. Yumurta akları mı kabartmadım, unla çikolatayı mı kavurmadım...sufle üzerine tüm yöntemleri denemiş olabilirim ancak hiçbiri benim damak zevkime uymadı. 

Bu tarifi Büşra Bektaşoğlu'nun blogunda keşfetmek benim için bir dönüm noktası oldu. Her gittiğim davette, her arkadaş ortamında sufle pişirdim. Hem malzemeleri kolay tedarik ediliyor, hem aşırı pratik hem de yediğim en güzel kıvamlı sufle :)




Malzemeler (2 küçük veya 1 büyük kap için)
-1 yumurta
-1 paket bitter çikolata
-2,5 yemek kaşığı şeker
-1 yemek kaşığı tereyağı
-1 kaşık un
-50 ml krema
-bir tutam tarçın (isteğe göre)
-ayrıca kaplar için yağ ve şeker

Fırını 175 dereceye getirin. Çikolata ve tereyağını cam bir kasede benmari usulü* eritin. Eridikten sonra ocaktan alın ve bir köşede soğumaya bırakın. Ayrı bir kapta yumurta ile şekeri iyice çırpın. İçine ılınan çikolatayı ekleyip hafifçe karıştırın. Unu ve kremayı ekleyin, karıştırın. (kıvamının koyu sahlep kıvamında olması gerekiyor. Eğer cıvık olursa un, katı olursa süt ilavesi ile kıvamı ayarlayabilirsiniz)

Sufle kaplarının her tarafını yağlayın ve şekerleyin. Şekerleme işlemini önce bir kaseye şekeri döküp kaseyi döndüre döndüre her tarafını şekere buladıktan sonra fazlasını diğer kaseye dökerek, ve bu işlemi her kase için yapabilirsiniz.

Son olarak sufle harcını kalıplara 1 parmak boşluk kalacak şekilde dökün. 13 dk pişirin. Pişirme konusu sufle kaplarına ve fırının yapısına göre değişebiliyor. Aynı tarifi yapıp çok katı oldu diyenleri de duydum. Bunun için 11. dk'dan itibaren sufleyi kontrol edin. Tepesi kabarıp sertleşmeye başladığı zaman çıkarın. Ayrıca yayvan bir sufle kabınız varsa süreyi daha kısa tutmanız gerekmektedir. 

Not: Çok fazla kişiye sufle yapacağım zaman yukarıda ölçüleri 3 katı, 4 katı şeklinde uyarlıyorum. 4-5 paket çikolata kullanacağım zaman bunun 1 paketini sütlü kullanıyorum, bana o acılığı hafifletiyor gibi geliyor.

*Çaydanlığın altına veya küçük bir tencerede suyu kaynatın. Üzerine ısıya dayanıklı ve tamamen kuru bir kaseye çikolata ve tereyağını koyun ve suya değmeyecek şekilde tencerenin veya çaydanlığın üzerine oturtun. Kasedekiler kaynayan suyun ısısıyla eriyecek. Arada karıştırmanız yeterli olacaktır.

3 yorum:

  1. Merhaba, 1paket çikolatadan kasit 70 gr mı,
    Bir de bu sufleleri hazirlayip streçleyip buzluğa kaldirsak pisireceğimiz zamanın 1 saat oncesi çikarsak böyle bir şey mumkun mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ☺️ Aslında 80 gr ama artık çoğu çikolata 70’e inmiş. İkisini de kullanabilirsiniz farketmez. Evet hazırlayıp buzlukta muhafaza edebilirsiniz ☺️

      Sil
    2. Çok teşekkur ederim 💕💕

      Sil