2 Temmuz 2017 Pazar

Vanilyalı Pastacı Kreması




Çoğumuz marketlerde satılan krem şanti, pasta kremasını kullanmak istemiyoruzdur. Tatladı güzel, yapımı aşırı pratik tamam ama içlerinde neler var? Sizlerden de çok istek geliyordu onlara alternatif beyaz krema tarifi ver diye. 

''Pastacı kreması'' nın belki de her türünü denemişimdir. Tereyağı, labne ve pudra şekeri ağırlıklı yapılan kremaları nedense HİÇ sevemedim. Benim damak tadıma uymuyor. En son bu tarifte kaldım, başka bir tarif aramaya gerek bile duymuyorum. Koyu bir kıvam istersem kremasını azaltıyorum. Ne çok katı ne de çok cıvık bir krema. Rengi, kıvamı fevkaladenin fevkinde. İçerisindeki az miktarda beyaz çikolataya rağmen tadı alıyorsunuz ve asla baymıyor. Garanti veriyorum en meşhur pastanelerde yediğiniz pastaların kremalarına taş çıkaracak ✌ 


Tarif çok severek takip ettiğim Mutfak Sırları'ndan alınmıştır.



Vanilyalı pasta kreması:

-5 yumurta sarısı
-75 gr toz şeker (yarım su bardağı)
-50 gr nişasta
-500 ml süt
-25 gr tereyağı
-1-2 damla vanilya aroması
-1 paket süt kreması
-50 gr beyaz çikolata

Sütü ve şekerin yarısını ocakta ılınana kadar karıştırın. Yumurta sarıları ile kalan şekeri çırpın. Nişastayı ekleyip pürüzsüz kıvam alana kadar karıştırın. Ilınan sütten 1 kepçe alıp yumurtalı karışıma ekleyin ve topaklanmaması için hızlı hızlı karıştırın. Tamamen karışınca bu karışımı tekrar ocakta ılınan süte ekleyip hızlı hızlı, kıvamı katılaşana kadar karıştırın. Kıvam alınca ocaktan alın ve tereyağını ekleyip, eriyene kadar karıştırın. Soğumaya bırakın. Kabuk bağlamaması için aralarda karıştırın. 
Buzdolabında iyice soğuttuğunuz kremayı köpürene kadar çırpın. Çikolatayı benmari eritin. Soğuyan ve katılaşan muhallebili kremayı mikser ile karıştırın. Çikolatayı ekleyip karıştırmaya devam edin. En son köpürttüğünüz süt kremasını ekleyip sadece karışana kadar karıştırın. İster hemen, ister dolapta dinlendirerek kullanın. Fazla bekletmeyin ama. Afiyet olsun 🌺💕

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder