2 Temmuz 2017 Pazar

Çilekli Yaz Pastası


Strawberry Naked Cake. 

''Naked'' denilen teknik pastanın kenarlarının resimdeki gibi hafif sıvanmasıdır. Asıl olay kek katlarının hafiften belli olması. Benim belki de en sevdiğim pasta türü budur :)

Beyaz bir pasta kreması hazırlayacaktım. Biraz araştırma sonrası kendime uygun kek ve krema buldum. Krema benim için zirve noktası oldu. Kekle de çok yakıştılar. Çilek de vurucu atışı yaptı diyebiliriz 😋



Siz de benim gibi pastaları yüksek seviyorsanız tarifi benim gibi yapın. Ama ''bu ne kule gibi'' derseniz üstteki ya kekin hamurunu daha az yapın ya da son katı pastanın üstüne eklemeyiverin.


ÇİLEKLİ YAZ KEKİ

kek tarifi PınarsDesserts dan alınmıştır.

Sade pandispanya:

-6 large yumurta (oda sıcaklığında)
-225 gr. şeker (1+çeyrek su bardağı)
-20 gr. sıvı yağı (su bardağının 5'te 1'i kadar)
-20 gr. buttermilk ( sütün içine 2 çay kaşığı limon suyu ekleyip karıştırın, 5 dakika beklesin) (su bardağının 5'te 1'i kadar)
-1 buçuk tatlı kaşığı elma sirkesi
-2 tatlı kaşığı vanilya özütü veya vanilya
-225 gr. un (1+çeyrek su bardağı)
-6 gr. kabartma tozu 
-1/2 çay kaşığı tuz

Fırını 180 derecede ısıtın. Yumurtaları 5 dk köpürene kadar mikser ile çırpın. Şekeri 1'er kaşık ekleyin ve her kaşıktan sonra biraz karıştırın. Sütü, yağı, sirkeyi, vanilyayı ekleyin. Karıştırın. Unu, tuzu ve kabartma tozunu eleyin. Mikser ile 30 sn geçmeyecek kadar çırpın. Spatula ile alttan üste, tamamen karışana kadar karıştırın. 
3 adet 18-20 cm kalıbınızın tabanına yağlı yağıt kesin. Yağlı kağıdı ve kalıbın kenarlarını yağlayı unlayın. Harcı eşit şekilde bölüştürün. 20-25 dk pişirin. (Ben 2 kalıba böldüm. Dilerseniz tek kalıpta pişirin. Farklı kalıplarda kabarma oranı, kıvamı daha farklı oluyor ama tek kalıpta da olmaz değil, olur)
Fırından çıkınca tamamen soğutun, kalıplardan çıkarın. Üstte fazla kabaran kısımları kesin. Aralara krema, çilek, çikolata ne isterseniz koyarak kekleri üstüste dizin.


Vanilyalı pastacı kreması için buraya tıklayınız.




4 yorum:

  1. Bende cook severim bu pastayi..Ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmeyek gibi değil dimi :)) teşekkür ederim

      Sil
  2. Merhaba..vermis oldugunuz tarifle seker hamurlu pastada kaplanabilir mi ? Pandispanya cok mu yumusak oluyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Pandispanya çok yumuşak olmuyor. Orta halli diyebiliriz. Krema ile kaplama konusuna gelince; dilerseniz kaplayabilirsiniz tabi ama ben yine de ara katlarına krema sürüp dışını ganaj ile sıvamanızı tavsiye ederim.

      Sil