13 Şubat 2019 Çarşamba

Çaylı Kek





Yağmurlu ve kapalı bir havaya, ocakta kısık ateşte demlenen çaya en çok kek yakışır, hadi pişir dedim kendime. Portakallı kek yapacakken yolum çaylı keke düştü. @kekikkaramel yine efsane bir tarif bırakmış buralara 😍 Daha önce denememiştim, daha doğrusu denemeyi de hiç istememiştim. Ama bu kadar güzel olacağını bilseydim mutlaka ama mutlaka bir çok defa pişirmiş olurdum 😍


Kuru bir kek olmaktan çok ötesi 😋 
Ağza gelen fındığı, üzümü, mis kokulu baharatı.. daha fırında pişerken tüm evi mutluluk kokusu alıyor 😍


Çaylı kek:

-125 gr tereyağı (yaklaşık 8,5 yk)
-3 yumurta
-1 su bardağı şeker
-1 su bardağı soğumuş çayın demi
-3 su bardağı un
-vanilya
-kabartma tozu
-tarçın, muskat (tercihe göre)
-ceviz, kuru üzüm (tercihe göre)
-üzeri için pudra şekeri

Fırını 180 derecede ısıtın. Yumurta ve şekeri köpük gibi olana kadar çırpın. Tereyağını eritin ve ılınınca ekleyin. Vanilyayı da ekleyin ve çırpın. Kuru malzemeyi eleyin. Karıştırmadan üzüm ve cevizleri ekleyip karıştırın. Son olarak çayı ekleyip bir miktar karıştırın ve yağlayıp unladığınız kalıba dökün. Fırına vermeden üzerine tekrardan fındık, fıstık serpiştirebilirsiniz. Yaklaşık 40-45 dk kontrollü pişirin. Ilınınca kalıptan çıkarıp pudra şekeri serpiştirin. Afiyet olsun 😋💐

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder