14 Şubat 2019 Perşembe

Lavantalı Muhallebi


Lavantadan muhallebi olacağını biliyordum ama lavantanın muhallebiye bu kadar yakışacağını düşünememiştim 😋 meyve sosu ile birlikte servisine İdil Yazar ilham oldu 👌🏻 ben sosuna şeftali de ekledim. Hem ahududuların ekşiliğini bastırdı hem tadını yumuşattı. İlk izlenim olarak lavanta damla sakızı gibi aroma vermiş, kıvamını esnekleştirmiş 😋 arasına koyduğum meyveli ve az şekerli sos ise muhallebiye hem renk hem tat katmış 😍 ben sevdim bence siz de seversiniz 👌🏻

                                

Lavantalı muhallebi 💜


-1 litre süt
-1 su bardağının 3/4’ü kadar şeker -2 yemek kaşığı un
-2 yemek kaşığı nişasta
-2 yemek kaşığı lavanta
-1 paket krema
-1 avuç beyaz çikolata

Sosu için💜
-1 su bardağı böğürtlen
-1 şeftali
-2 veya 3 yemek kaşığı şeker
-2 yemek kaşığı nişasta
-1 su bardağı su

Muhallebi için tüm malzemeleri tencereye alın. Lavantaları baharan öğütücüde öğütün. Ya da rondoda ufalana kadar küçültün. Ya da bir kesenin içine koyup o halde ekleyin. Muhallebi kaynadıktan sonra ocaktan alın. Eğer lavantayı kese ile koyduysanız keseyi içinden çıkarın. Beyaz çikolatayı küçük küçük doğrayıp ekleyin ve henüz sıcak olan muhallebiye ekleyip karıştırın, ılımaya bırakın. O sırada sos için tüm malzemeyi sos tavasına alın ve orta ateşte pişirin. Kaynadıktan sonra 5 dk daha kaynatın ve ocaktan alın. Blender’dan geçirin. İster muhallebi üstü sos, ister muhallebi arası sos şeklinde kaplara servis edin. Soğuduktan sonra afiyetle yiyin 💜

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder