14 Şubat 2019 Perşembe

Çilekli Nişastalı Kek




Köyün son demlerinde pazarda denk geldiğim çilekleri değerlendirmek için kek pişirmeye karar verdim. Tamamen kendi kafamdan bir kek uydurdum. Tam olarak hayaller hayatlar oldu benim için 😅 hayalimde çilekleri homojen dağılmış, kalıptan taş gibi çıkmış bir kek olsa da köy şartlarında buna da şükür diyorum 😅 tadı gerçekten güzel olduğu için tarifi sizlerle paylaşmaya karar verdim. En başta paylaşmayı düşünmesem de hiçbir şey yemeyen annem bile beğendiği için fikrim değişti 🙊 




Çilekli nişastalı kek 🍓

-4 yumurta
-3 yemek kaşığı erimiş tereyağı (soğumuş)
-1 su bardağı şeker
-1 paket nişasta (200 gr)
-1 paket sürme peynir (200 gr)
-çeyrek limon suyu
-1 paket kabartma tozu
-1,5 su bardağı doğranmış çilek
-1 paket sütlü çikolata (200 gr, minik minik doğranmış)

Fırını 180 derecede çalıştırın. Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpın. Eritip soğuttuğunuz tereyağını ekleyip karıştırın. Peynirin fazla suyunu süzüp harca ekleyin ve tamamen karışana kadar karıştırın. Çilekleri ve çikolataları bir miktar una bulayın. Limon suyunu ekleyip karıştırın. Nişasta ve kabartma tozunu harca eleyin. Karıştırmadan çilekleri ve çikolatayı da ekleyip hepsini birlikte ve mikser kullanmadan karıştırın. Yağlayıp unladığınız kalıba dökün ve yaklaşık 50-60 dk kontrollü pişirin. Soğuduktan sonra kalıptan çıkarın. Afiyet olsun 💖



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder