14 Şubat 2019 Perşembe

Fit Snickers Topları


Yer fıstığına karşı sempati besliyorum 😋 fındık fıstık değil yer fıstığı kalp ben 😋 @sercancam_ sayfasına görünce gözlerimden kalpler çıkan fit snickers toplarını hemen denemiş olmam bu yüzden olabilir 😅 üşenmedim fıstık ezmesini de dünden hazırladım. Sonuç şahane 😋 benim gibi evde olunca sürekli bir şeyler yeme isteği olanlar için ise ideal. Çünkü içinde hiç şeker yok (dışındaki bitter çikolata günaha dahil değil🙊) ve bir tanesi bile iştahı kesmeye yetiyor. Gelelim tarife. 

Fit Snickers Topları:


-7 adet hurma
-4 adet ceviz
-3/4 su bardağı yulaf -3 yemek kaşığı fıstık ezmesi*
-üzeri için bitter çikolata

Hurmaları 5-6 dk sıcak suda bekletin. Yulafı rondoda un haline gelene kadar ufaltın. Hurmaların kabuklarını soyun ve diğer tüm malzemelerle birlikte yulafın içine atın. İyice karıştırın. 1’er tatlı kaşığı kadar parçalar halinde yuvarlayın. Dolapta dinlendirin. O sırda bitter çikolatayı benmari eritin. Topların yarısını çikolataya bulayın. Dolapta biraz daha dinlendirdikten sonra hazır. 
Fıstık ezmesi için kabuklarını soyduğunuz tuzsuz yer fıstıklarını tavada hafif kavurun. Rondoya alın ve 2-3 dk aralarla karıştırarak yaklaşık 10 dk karıştırın. İyice cıvıklaşmış olunca isteğe bağlı olarak 1 tatlı kaşığı bal ekleyin. 2-3 dk daha karıştırın. Kıvam katılamış olacak. Ve fıstık ezmesi hazır. Tüm tatlılarda, yulaf kaselerinde kullanabilirsiniz. Kahvaltıda ekmeğe sürüp bile yiyebilirsini. Afiyet olsun 😋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder