13 Şubat 2019 Çarşamba

Levain Kurabiye



Yani Dünya'nın en iyi yeme de yanında yatmalık hafif tarçınlı müthiş kurabiyeleri 💜



Ne zamandır @bengikurtcebe nin efsane levain kurabiyesini denemek istiyordum. Nihayet o gün bugün oldu. Kurabiyeyi yaparken yanlışlıkla farklı bir kurabiye elde ettim. Orjinali nasıl bilmiyorum ama bu hali beni mest etti. Bir şey pişirirken genelde bir ölçek fazla pişirmeye çalışıyorum ki ev dışına da çıkarabileyim 😅 bu kurabiyeleri de normal ölçünün iki katı olarak yapmayı planladım. Ama şekeri tek ölçü koyduğumu 2 tanesini yedikten sonra hatırladım. İyi ki de öyle koymuşum. Bu hali ile kesinlikle baymayan, kıyır kıyır, şahane bir kurabiye oldu. Fındıkları kavurup bütün halinde eklemiştim. Ama biraz fazla geldiler bana. Bence siz bütün halde koymayın 😅 son olarak ben ekstra zencefil ve yenibahar koydum kurabiyeye. Kesinlikle çok yakıştı. Evinizde yoksa koymayın, ama varsa da çay kaşığının ucuyla koymayı unutmayın 😋


Çikolatalı kış kurabiyesi: (İki ölçü)


-2 yumurta -200 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
-1 su bardağından 1 parmak eksik esmer şeker (80gr)
-3/4 su bardağı beyaz şeker (30gr)
-3 su bardağı un (300 gr)
-2 silme çay kaşığı tuz
-2 çay kaşığı tarçın
-2 çay kaşığı kabartma tozu
-1 paket vanilin
-isteğe göre 1 tutam zencefil ve çok az yenibahar
-irice doğranmış 250 gr fındık veya ceviz, 250 gr veya daha fazla çikolata. .


Yapılışı:


Fırını 200 derecede fanlı çalıştırın. Tereyağı ve şekerleri krema gibi olana kadar çırpın. Yumurtaları ekleyin, çırpın. Fındık ve çikolata hariç kuru malzemeleri ekleyin. Yoğurun. İrice doğradığınız fındık ve çikolatayı da ekleyip toparlanana kadar yoğurun. Dolapta yarım saat dinlendirin. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye büyük toplar yapıp dizin. 10 dk pişirin. İlk sıcaklığını attıktan sonra afiyetle yiyin 🍪😋




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder