13 Şubat 2019 Çarşamba

Portakallı Kek



Orange Cake 🍊
Portakal kokusu.. keke en çok yakışan cinsten. Ben portakala en çok bitter çikolatayı yakıştırıyorum. O ekşimsi tadı bastırıyor, aromaları birbirini pekiştiriyor. Bu tarifin içinde çok az kakao var. Kakao keki her zaman daha tok tutar, sertleştirir. İçindeki süt ile de sünger gibi, bastıkça şekli bozulmayan bir kek oldu😍 ama yoğurt kullansaydım tek oturuşta yarısını yiyeceğim bir kek olurmuş orası kesin 😅 Nilay Hanım'ın tereddütsüz uygularım tariflerini. Yine öyle bir tarif ile sizi başbaşa bırakıyorum. 




Portakallı kek 🍊


-4 yumurta
-1,5 su bardağı şeker
-1 çay bardağı portakal suyu
-2 portakal rendesi (beyazına geçmemeye çalışın)
-1 çay bardağı süt (ya da yoğurt)
-1 çay bardağı sıvıyağ
-2,5 su bardağı un (yumurtalarınıza, çay bardağı ölçünüze göre miktar oynama yapabilir, duruma göre ekleme yaparsınız)
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilin
-2 yemek kaşığı kakao (isteğe göre)
-isteğe göre fındık/ ceviz

Fırını 180 derecede ısıtın. Şeker ve yumurtaları kabarana kadar iyice çırpın. Süt ve yağı ekleyin, karışana kadar çırpın. Portakal suyu, portakal rendesini ve kakaoyu da ekleyip biraz daha çırpın. Unu eleyin, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip karışana kadar karıştırın. Yağlayıp unladığınız kalıba dökün. Dilerseniz bu aşamada üzerine kuruyemiş serpiştirebilirsiniz. Yaklaşık 40 dk pişirin. Soğuyunca kalıptan çıkarın. Ben üzerine çikolata erittim, içine biraz zeytinyağı biraz süt ekleyip akışkan bir sos elde ettim. Ganaj sos yada sadece eritilmiş çikolata da dökebilirsiniz. Hiç sos dökmeden bu şekilde şahane 😍

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder