13 Şubat 2019 Çarşamba

Tahinli Sufle





Tahinli sufle beklemediğim bir patlama yaşadı. Daha çok şekersiz tarif istediğinize dair mesajlarınızı dikkate aldım ☺️ bu yönde çalışmalarım olacak ancak 5 malzemeden 4’ü temini zor olan diyet tarifleri başta kendim sevmiyorum. Yani evimde hindistan cevizi unu, şekeri yok. İlle de bunlarla zorlama tatlı yapacağıma yapmam, hurma yerim daha iyi. Tabi ki uğraşıp yapanlara saygım sonsuz. Ama ben malzeme temin etmeyi pek sevmiyorum. Keşke yiyip yiyip kilo almasak, hastalıklar çıkmasa.. ne güzel olurdu 🙃 benim gibi su içse yarayanlara selam olsun 💚


Tahin ve pekmezi her öğün yeme potansiyeli olan biri olarak bunu denemem gerekiyordu. Öncelikle o meşhur sirkecideki yerde tatmadım. O yüzden tadı nasıl olmalı bir fikrim yok. Tamamen deneme yanılma bir şey çıktı ortaya. Fırın kaplarının el altını da susama buladım. Tahin varsa susam da yakışır diye düşündüm ve oldu! O çıtırlık son dokunuşu vuruyor suflemize. Bir dee eğer şeker eşiğiniz yüksekse mutlaka şeker eklemesi yapın. Ben çok şekerli sevmiyorum ve bundaki pekmezin kendi şekeri bana yetti. 



Tam tadında ♥️ Tahinli Şekersiz Sufle:

(5-6 orta boy kase)
-3 yumurta
-1 su bardağı tahin
-1 su bardağı pekmez
-yarım su bardağı süt
-7 yemek kaşığı un
-bir tutam tuz
-kalıpları yağlamak için biraz tereyağı, susam ve un

Fırını 180 derecede çalıştırın. Yumurtayı köpürtün. Tahin pekmez ve sütü ekleyip karıştırın. Unu ve tuzu eleyin. Karıştırın. Fırın kaplarını yağlayın. Taban kısmına susam dökün, elinizle sallayarak susamı yayın. Eğer susam çok olmasın derseniz kabın yan kısımlarını da una bulayıp fazla unu silkeleyerek dökün. Harcı 1’er parmak boşluk bırakacak şekilde kalıplara boşaltın. 10 dk pişirin. Çıkarınca ister sıcak ister soğuk afiyetle tüketin 😋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder