13 Şubat 2019 Çarşamba

Unlu Börek


Bizim ailenin en sevilen ve davetlerin değişmezi böreğimiz ile geldim. Öncelikle bendeki yufkalar baya yıpranmıştı o yüzden böreklerin şekillerine aldanmayın lütfen 😅 .
Ben bu böreğe kefilim arkadaşlar. Yapıp da kötü oldu demeniz için çoook ekstrem bir şeylerin olmuş olması lazım. Hızlıca tarife geçiyorum. .


Unlu börek:
(12 adet)
-2 yufka (yufkacıdan)
-fındık yağı
-sirke
-un
-iç harcı için beyaz peynir ve kaşar peyniri
.
Her seferinde göz kararı yaptığım için genel bir ölçü veriyorum. Bir kase fındık yağının içine 3-4 yemek kaşığı sirke ekleyip karıştırın. İlk yufkayı serin. Yağlı karışım ile yufkayı hafifçe ıslatın. Kuru yer kalmasın ama çok da ıslak olmasın. Yufkanın yüzeyine un serpiştirin. Her yere az az da olsa un gelmiş olsun. Üzerine diğer yufkayı örtün. Aynı işlemi bu kat için de yapın. Sigara böreği yapar gibi kesin yufkayı. Ben 4 eş parçaya böldükten sonra her parçayı 3’e bölüyorum. Her parçaya iç harcını koyduktan sonra sarın. Bir tepsi üzerine ya da bir buzdolabı poşetine dizin. Buzlukta en az bir gece beklesin. Buzlukta çıkarır çıkarmaz (çözünmesini beklemeden!!) 
yağlı kağıt serdiğiniz tepside 180 derecede pişirin. Nar gibi kızardığında fırından alın. Afiyet olsun 💥

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder